Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Historie ženského fotbalu v českých zemích
Kuchař, Martin ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá historií ženského fotbalu v českých zemí. Práce je rozdělena chronologicky od úplných počátků vzniku fotbalu jako kolektivního sportu a mapuje zapojení žen do této hry. Definuje první sportovní aktivity žen ve společnosti a jejich oficiální vzdělávací tělovýchovný proces v Evropě. Uvádí první zmínky o ženském fotbalu na území Velké Británie a na území Čech. Popisuje to nejdůležitější, co se v ženském fotbale na českém území událo, a to v chronologickém sledu od založení prvního ženského týmu, struktury prvních pravidelných soutěží až po aktuální strukturu ženského fotbalu v České republice. Jsou zmapovány nejvěhlasnější týmy a popsány nejdůležitější osobnosti ženského fotbalu v Čechách i ve světě. Popisuje vývoj Československé fotbalové reprezentace žen od jejího prvního oficiálního utkání až po osamotnění pod českou vlajkou. Kapitoly jsou obohaceny o dobové rozhovory a reakce veřejnosti z dostupně sehnaných diplomových prací, periodik, knih a webových stránek. Originálním textem je chronologické sepsání historie ligového ženského týmu FK Dukly Praha. V přílohách nalezneme přepisy rozhovorů s osobností ženského fotbalu Evou Haniakovou a nejvýznamnějšími představiteli ženského ligového týmu FK Dukly Praha Ondřejem Havlasem a Michaelou Beránkovou. Poslední materiálem...
Struktura volnočasových aktivit dívek staršího školního věku provozujících výkonnostní pohybovou aktivitu v regionu Táborsko
ŠEVČÍKOVÁ, Kristýna
V dnešní době jsou velkým tématem volnočasové aktivity dětí kvůli vzrůstající obezitě a omezenému pohybu. Moje práce popisuje volný čas, pedagogiku volného času, starší školní věk, instituce, které poskytují volnočasové aktivity, a studie týkající se volnočasových aktivit. Hlavní cíl mé bakalářské práce spočíval ve zjištění struktury volnočasových aktivit dívek staršího školního věku mimo jejich výkonnostní pohybovou aktivitu. Mého výzkumu se aktivně zúčastnilo 90 dívek staršího školního věku. Jejich úkolem bylo vyplnění dotazníku vlastní tvorby, toto měření probíhalo od listopadu 2020 do února 2021. Bylo zjištěno, že dívky navštěvují více umělecké a sportovní kroužky než kroužky přírodovědné či vědecké. Těmito kroužky tráví 2 až 6 hodin týdně. Navštěvují je spíše při základních školách a Základní umělecké škole. Počet kroužků se u většiny dívek v pololetí nezměnil a neovlivnila ho ani covidová pandemie.
Instagram a jeho vliv na dívky generace Z v souvislosti s poruchami příjmu potravy
Kafková, Kateřina ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem Instagramu na poruchy příjmu potravy u dívek generace Z. Vzhledem k vizuálnímu zaměření této sociální sítě, se práce soustředí především na zkoumání influencery hojně prezentovaného ideálu štíhlosti. Vše je interpretováno v souvislosti s adresovanou skupinou, konkrétně ženami narozených v letech 1995-2009 používající Instagram. Práce je rozdělena na 3 kapitoly - teoretickou, metodickou a praktickou. V teoretické části práce je představen ucelený soubor základních informací, které s problematikou poruch příjmu potravy, potažmo médii přímo souvisí. Je zde zároveň vymezen i samotný pojem generace a body image, který je se vznikem poruch příjmu potravy úzce spojován. Metodická část představuje ověřené vědecké metody, přičemž některé z nich byly pro specifické prostředí Instagramu přímo modifikovány. V poslední, praktické části, jsou souvislosti zkoumány prostřednictvím kvantitativního výzkumu, a to formou dotazníku dle uvedené metodiky. Diskuze nabízí vyhodnocení výsledků a přehled souvisejících výzkumů. V samotném závěru práce pak předkládám praktické přínosy, které je možné preventivně aplikovat, zároveň nabízím teoretická východiska pro další výzkum problematiky vlivu Instagramu na vznik poruch příjmu potravy.
Vhodná a krátkodobá výživa pro optimální sportovní výkon sportovního aerobiku
Břízová, Tereza ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na vhodnou a krátkodobou výživu pro optimální sportovní výkon sportovního aerobiku. Zjišťuje individuální přístup k výživě na základě nutričních záznamů a dotazníkového šetření. Také porovnává odlišnosti ve stravě u dívek ve věku 15 let a 17-18 let. Teoretická část je nejprve věnována informacím týkajících se sportovního aerobiku, jeho historii, jednotlivým druhům a také zátěži na lidský organismus. Dále se zaměřuje na samotnou sportovní výživu, kde je blíže popsaný energetický metabolismus, jednotlivé makroživiny i mikroživiny, suplementy nebo pitný režim. V neposlední řadě se zmiňuje o správném nastavení jídelníčku. Praktická část se věnuje stravovacím návykům dívek sportovního aerobiku. Z nutričního záznamu, dotazníkového šetření a jejich osobních dat jsou vidět značné nedostatky v oblasti výživy. Sportovkyně zpracovávaly svoje nutriční záznamy spolu s dotazníkem v listopadu, to je období, kdy se připravují na nadcházející sezónu a secvičují choreografie. Z konečných výsledků práce můžeme usoudit, že všechny dívky jsou v dlouhodobém kalorickém deficitu. Mají ve své stravě nedostatečné množství především bílkovin a sacharidů. Některé dívky vynechávají dopolední nebo odpolední svačiny a tím pádem mají svůj denní kalorický příjem tak nízký, že nestačí pokrýt ani...
Porovnání stravovacích návyků dívek středního a staršího školního věku na vybrané základní škole
Náplavová, Enrica ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na stravovací návyky dívek na základní škole. Cílem bylo zjistit, zdali jsou mezi dívkami středního školního věku a staršího školního věku na vybrané základní škole určité rozdíly v tom, jak se stravují. Jestli se jejich stravovací návyky liší vzhledem k jejich věku. Dílčí cíle se proto zaměřují na to, kolikrát denně se dívky stravují. Zdali mají každý den tepelně upravenou stravu a také jestli snídají, a pokud ano, jak pravidelně. Teoretická část je věnována informacím týkajících se výživy, složek výživy a výživové hodnoty potravin. Následně se zaměřuje na rozdělení školního věku, hlavní zásady stravování u dětí, důležité složky stravy a na časté chyby týkající se celkového stravování dětí. V neposlední řadě jsou také zmíněné nejčastější onemocnění související se stravovacími návyky, jako jsou poruchy příjmu potravy nebo naopak nadváha či obezita. Praktická část obsahuje šetření, kterého se zúčastnilo celkově 132 dívek, konkrétně tedy 66 dívek středního školního věku a 66 dívek staršího školního věku. Dívky pomocí polostrukturovaného dotazníku odpovídaly na zadané otázky týkající se jejich stravovacích návyků. Šetření probíhalo na Základní škole Šumperk, Šumavská 21, pod vedením paní Mgr. Martiny Winklerové, se souhlasem pana ředitele Mgr. Viktora Vernera....
Vztahy mezi úrovní pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a somatotypu u žákovských hráček fotbalu.
Chlastáková, Jitka ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Vztahy mezi úrovní pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a somatotypu u žákovských hráček fotbalu Autor: Jitka Chlastáková Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit a porovnat úroveň pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a somatotypu u hráček fotbalu v mladší a starší žákovské kategorii. Dalším cílem práce je zjistit vzájemné vztahy mezi pohybovou aktivitou, tělesnou zdatností a úrovní somatotypu u hráček fotbalu v mladší a starší žákovské kategorii. Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 28 dívek ve věku od 11 do 15 let - 14 dívek z kategorie mladších žákyň a 14 dívek žákyň starších. Pro testování pohybové aktivity bylo využito 14 akcelerometrů Actigraph GT3X. Testování bylo prováděno v týdenním režimu. Úroveň pohybových schopností bylo zkoumáno prostřednictvím testové baterie UNIFITTEST 6-60 ve čtyřech různých cvičení. Somatické měření i UNIFITTEST 6-60 jsme realizovali v rámci soustředění. Výsledky: Výsledky ukazují, že starší žákyně jsou mnohem aktivnější v týdenním režimu oproti mladším žákyním (4 171 133 counts > 2 809 934 counts), což dokazuje i skutečnost, že během jednoho dne starší žákyně vykonají průměrně 15 462 kroků, oproti tomu mladší žákyně pouze 9 764 kroků, čímž nesplňují doporučenou hranici 11 tisíc. Dále mladší žákyně dosáhly výrazně menší hodnoty endomorfní...
Vliv nekoedukovaných turistických oddílu na vytváření identity jejich členů - případová studie
Švorcová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem nekoedukovaných turistických oddílů na vytváření identity jejich členů. Cílem práce je odhalit, jaký vliv má na děti jejich členství v nekoedukovaném turistickém oddíle. Jak tato volnočasová aktivita ovlivňuje jejich identitu a také jaký má dopad na vývoj dětí. Teoretická část práce je věnována socializaci, sociálnímu prostředí, genderu, genderové socializaci a genderovým stereotypům. Dále vlivu vrstevníků a vrstevnických skupin na socializaci dětí a problematice správného využití volného času. Pro účely práce byly provedeny polostrukturované rozhovory se všemi stranami, které se podílejí na fungování těchto oddílů, tedy vedoucími, instruktory, rodiči a samozřejmě též současnými i bývalými členy a členkami oddílů. Pro porovnání některých výpovědí, byl proveden rozhovor s vedoucí oddílu, který funguje velmi podobně, ale je nekoedukovaný. Výsledky ukázaly, že nekoedukované oddíly jsou pro děti přínosem, neboť díky nim mají příležitost, dostat se k činnostem, které v běžné společnosti většinou zastávají příslušníci opačného pohlaví. To vše navíc bez zatížení genderově motivovanými společenskými předsudky. Velký vliv na chod oddílu, charakter provozovaných činností a potažmo i na vývoj dětí a formování jejich identity má smýšlení a přístup vedoucích. V...
"Nás holek je tu málo, a to je škoda". Nízký počet studentek na technicky zaměřených středních školách
Nguyenová, Monika ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce si všímá velmi nízkých počtů dívek, studujících na středních průmyslových školách technického zaměření. Zkoumá faktory, které vedou k tomu, proč dívky nejsou motivovány ke studiu na středních školách tohoto druhu, stejně jako faktory, které způsobují, proč na tento druh škol dívky vstupují, jako jsou jejich zájem o studium techniky, jejich nadání pro studium techniky, motivace v podobě budoucího profesního uplatnění anebo existence vzorů v podobě osob, které napodobují. V teoretické části, zkoumající příčiny absence studentek, práce podrobuje kritice tvrzení o tom, že chlapci jsou nadanější pro studium technických oborů, zatímco dívky vynikají spíše v humanitních oborech. Ukazuje na způsoby udržování genderově stereotypního uvažování, například na silně zakořeněný názor, že by malé dívky měly být odmalička vedeny spíš k péči o děti a další osoby, k domácí práci a k profesím, které jsou prodloužením těchto jejich domácích rolí do veřejné sféry. Poté, co tato práce identifikuje rizika a dopady absence dívek v technických oborech, jsou zde zmíněny postupy, které by měly být zavedeny do výchovy a vzdělávání dětí na základních školách proto, aby se děti nemusely rozhodovat o svém budoucím oborovém zaměření na základě všeobecně zažitých genderových stereotypů. Na základě...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.